Homeschooling este deșcolarizare, pedepsită legal

Înțeleg că, în urma unei decizii judecătorești, există o acțiune a Ministerului Educației din România pentru a elimina fenomenul deșcolarizării copiilor machiat sub ideea de „homeschooling”. Felicit ministerul pentru acest lucru, dar îl avertizez că trebuie să fie mult mai decisiv în acțiune. Felicitări domnului (fost) inspector adjunct Ioan Puiu din Suceava pentru eforturile de a eradica fenomenul. În dezbaterea publică trebuie, însă, aduse câteva clarificări pe care nu întotdeauna le văd. Iată-le:

 

1.Homeschooling-ul nu este posibil în România, prin Constituție, unde scrie, la art. 32, alin 5: „Învăţământul de toate gradele se desfăşoară în unităţi de stat, particulare şi confesionale, în condiţiile legii.”. Deci fără homeschooling.

2. Trebuie să ne punem și întrebarea „de ce unii părinți împing pentru «homeschooling»?”. Răspunsurile sunt multiple, unele legitime, majoritatea total ilegitime și prostești, astfel:

a) Teribilism parental: „Ştiu eu mai bine decât pedagogii ce are nevoie copilul meu genial și mă laud la scara de bloc/joint/bere/televizor cu cât de «cool» sunt eu”.

b) Imaginea foarte proastă a școlii: „Nu vedeți că școala românească e varză, eu am bani și cunoștințe, fac eu mai bine decât profesorul de la clasă, iar după orele de acasă îl duc la cursuri de sport/muzică/dans/teatru unde poate și socializa”. Având în vedere imaginea generală de degradare a școlii și eșecul României Educate, putem înțelege existența unei pulsiuni parentale bazate pe o astfel de idee, dar de la pulsiune la faptă trebuie, totuși, filtrul discernământului. Filtru al discernământului care dispare încetul cu încetul, având în vedere câtor vraci educaționali li se dă importanță în spațiul public. Am avertizat asupra fenomenului în care, tot băgând în capul părinților tâmpenii despre educație, ne vom trezi cu o mare masă de părinți care vor cere școlii lucruri ciudate.

c) Ideologizarea școlii: în școală se face tot mai multă ideologie, mascată sub benevolența termenului „diversitate” (în care, în loc să fie educați despre ceea ce îi unește pe copiii noștri în condiția lor de ființe umane demne, li se bagă pe gât tot felul de diferențe identitare total artificiale, care duc înspre tribalizare în loc să ducă înspre coeziune), „educație pentru sănătate” (de fapt, o evidentă hipersexualizare a copiilor, ascunsă sub tot felul de pretexte), materii artificiale („educație pentru…”) despre care ni se spune „e mai importantă în viață „educația pentru …” decât teorema lui Pitagora”. Toate astea se fac în detrimentul fundamentului: mai puțină matematică, mai puține științe, mai puține umanioare, mai multă ideologie. E firesc ca părinții, care observă asta – mai ales cei sensibili la aceste lucruri, adică cei mai religioși – să fie debusolați și să aibă o reacție retractilă. E legitim să fie îngrijorați și e vina statului și a ministerului că au lăsat ideologia să pătrundă în școală. Am avertizat public de multe ori că școala nu trebuie ideologizată, nu am fost ascultat, acum plătiți oalele sparte. Pe scurt: școala, conform Constituției, trebuie să facă învățământ, familia – educație. Sigur că granița dintre cele două nu este nici fixă și nici clară, dar cred că ați prins ideea. Doar sistemele totalitare însărcinează școala preponderent cu „educație”…

d) Ideologizarea părinților, inclusiv religioasă: e clar că mulți părinți sunt luați de valuri care îi îndepărtează de interesul copiilor lor: fie că e fanatism religios, fie că e pur și simplu ignoranță („nu vreau să i se spună copilului meu adevăruri fundamentale despre știință pentru că eu nu cred în ea”) și atunci când statul e prea slab, prostia – că despre asta e vorba, să nu ne mai ascundem – câștigă în fața interesului copilului. În Suceava, de multă vreme, un inspector școlar și Oana Șlemco, ca jurnalist, au atras atenția asupra fenomenului, dar statul slab nu a făcut nimic semnificativ. Deh, România Educată

e) Homeschooling-ul este rezonabil într-o singură circumstanță: când distanțele nu permit altceva.

3. Când am dat Legea 1/2011 a fost o mare presiune parlamentară pentru a accepta homeschooling-ul care, așa cum spuneam, e neconstituțional.

4. Teach4U nu încurajează deșcolarizarea. Da, suntem un sistem privat în construcție, da, vom avea alternative la sistemul de stat, dar nu încurajăm sub nicio formă deșcolarizarea, din contră!

În concluzie, trebuie acționat în interesul copiilor astfel:

1. Legal: homeschooling este deșcolarizare, pedepsită legal. În Germania poți face pușcărie pentru asta. Un neamț a cerut azil politic în SUA pe temeiul condamnării în Germania pentru „homeschooling”, cerere refuzată.

2. Stopată ideologizarea școlii: politicieni, faceți din școală un loc al transmiterii de cunoaștere, nu un loc al transmiterii fantasmelor voastre sau dorinței voastre bolnave de inginerie socială.

3. Creșterea încrederii în școală: asta se poate face doar prin creșterea autorității profesorilor și, în general, a oamenilor școlii, ceea ce actuala putere nu face.

4. Faceți din educație un ascensor social, o dinamică societală. Mă rog, știu că liderii de azi sunt prea proști ca să înțeleagă ce ar însemna asta, dar o scriu totuși ca să vedeți că România mai are și oameni deștepți.


Google News icon  Urmăriți Puterea a Cincea și pe Google News


Print Friendly, PDF & Email

Alte articole ...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.