Căutați problemele acolo unde ele sunt: la părinții prost educați și elevii leneși

Într-un perpetuum mobile al ipocriziei, se instalează insidios în societate ideea că eșecul școlar al elevilor e vina „sistemului-manualelor-profesorilor-miniștrilor-nuseinvestește6%” și, în genere, e vina a orice altceva în afară de prostia părinților și lenea elevilor. Da, sistemul are mari hibe (pe care le-am reparat prin Legea 1, dar PSD le-a stricat din nou). Dar, dragii mei, căutați problemele acolo unde ele sunt: la părinții prost educați și elevii leneși.

 

Voi vă dați seama cât de ingrată e munca unui profesor care se chinuie să predea cât mai bine, dar părinții nu își îndrumă copilul către unica sa sarcină, învățarea?

Vă dați seama de drama personală a unui profesor care, după toate eforturile și bunătatea arătate la clasă, vede părinți care nu-și dau copiii la școală sau vin să îl certe pe profesor pentru că, de fapt, odrasla nu a învățat?

Rețineți: niciun sistem, niciun manual, niciun 6% și nicio tablă inteligentă nu pot suplini părinți idioți care-și lasă copiii cinci ore în fața televizorului lobotomizant și nici lenea elevului care nu învață.

Pentru că ar face orice să vă ia votul niciun politician nu vă va spune acest adevăr rece, ci dau vina unii pe alții descărcându-vă pe voi, votanții, de responsabilitatea de părinți. Nu e deloc răspunderea vreunei autorități publice să vă pună copilul cu burta pe carte în afara școlii! E strict responsabilitatea voastră!

Așadar, voi, când vedeți că copilul dumneavoastră începe să fie în eșec școlar, înainte de a vă revolta împotriva sistemului întrebați-vă două chestii simple:

  1. Mi-am îndrumat suficient copilul înspre învățare?
  2. A stat copilul meu cu burta pe carte?

Dacă răspunsul e „da” la ambele întrebări, ați rezolvat 90% din educația propriului copil. Dacă nu, faceți asta rapid, și fiți fericiți că văzând atâta nepăsare în jur încă mai sunt profesori dedicați acestei fascinante, dar adesea frustrante meserii.

 

P.S. De ce vă permiteți să cereți ceva de la măria sa „sistemul educațional” când, o dată la patru ani, votați impostori și analfabeți ca să îl conducă?

 


Google News icon  Urmăriți Puterea a Cincea și pe Google News


Print Friendly, PDF & Email

Alte articole ...

2 Comentarii

  1. Mircea spune:

    Iar dumneavoastra domnule, ,in virtutea experientei de ministru, ati face bine sa aratati de unde provin, cu adevarat problemele invatamantului. Nu de la parinti, puteti fi sigur, parintii si-ar dori ca odraslele lor sa faca fata exigentelor scolii, fara ca pentru asta sa-i supravegheze din scurt. Scoala ar trebui sa fie o placere nu o „muma a padurii” cum au transformat-o GENERATIILE de politruci. Fata de programa scolara din vremea copilariei mele, cea actuala este la ani lumina in ceea ce priveste pretentiile si noianul infinit de informatii (majoritatea inutile).
    Situatia actuala a invatamantului a fost, dupa opinia mea, INTENTIONAT creata inca de prin anii 50-60, cu intentie, cu metoda si pe termen lung. Termenul a venit dupa cum se poate constata. Ce ati prevazut domnul meu in acea lege de care faceti vorbire si care ar fi rezolvat pe loc, imediat si temeinic toate hibele acumulate in ZECI de ani? Oarece vraji, descantece si incantatii?
    Dmnule Funeriu, daca n-ati inteles,sau poate va faceti ca nu pricepeti la ce ma refer, va reproduc doar afirmatia academicianului Solomn Marcus>
    Daca am arunca acum JUMATATE din programa analitica la matematica, ceruta in scolile din Romania, inca tot ar ramanea prea mult!
    Iar asta, atentie, o afirma un IMPATIMIT al matameticii.
    Stimate domnule ministru, daca intr-adevar doritii binele scolii romanesti, faceti bine si luati manualele scolarilor de la clasa intaia si pana la liceu si contabilizeati cerintele cuprinse in ele la fiecare disciplina in parte. Veti constata imediat ca elevilor li se cere mult mai mult (MULT MAI MULT, intelegeti?) decat pot duce. Si cum nu pot duce singuri (in lipsa de meditatori) clacheaza foarte repede si abia atunci devin insensibili, indolenti si neinteresati de scoala. Dupa ce tocmai i-a stricat sistemul, Daniele draga, nu-i mai trezesti din ale lor nici cu slujbe. Necum cu vreo miraculoasa Lege nr.1. Uau, meseriasa lege trebuie ca o fi fost de nu apuca s-o paraziteze pesedeii astia trogloditi!

  2. Liviu spune:

    Si domnul Funeriu că și alți miniștri ai educației au avut rezultate zero în ceea ce privește contribuția la creșterea performanței învățământului românesc. E simplu să dai vina pe elevi sau pe părinți pentru propria neputință. De altfel toată activitatea sa că ministru a constat în criticarea Ecaterinei Andronescu și cam atât dar rezultatele au fost la fel de slabe. Principala problema a școlii românești e că nu mai asigură după absolvire un job bun și bine plătit sau o cariera de succes ca în comunism. Funcțiile din administrație sunt ocupate pe alte criterii decât meritocrația iar in privat patronul e mai interesat de rata la vilă și leasingul la BMW decât de skill-urile absolventului. Singura posibilitate a unui elev dornic de învățare e fie înscrierea la o universitate străină care-i oferă alte perspective fie dacă a absolvit o școală românească e să emigreze într-o țară civilizată. Restul sunt încercări jalnice ale fostului ministru de a justifica propria neputință. De altfel toți foștii miniștri din domeniu au fost mai interesați să-și mulțumească șeful de partid pentru propria carieră politică decât strategiile sau politicile publice în domeniul educației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.