Radioul Public, cu inima în gips

brandusa armancaSe întâmplă zilele acestea descinderi de necrezut în urmă cu șase luni la Societatea Română de Radio…

 

În 17 noiembrie procurorii s-au prezentat pentru percheziții vizând contracte aprobate în perioada 2011 – 2014 de Consiliul de Administrație, în beneficiul unor membri ai săi. Abuz în serviciu, conflict de interese și alte infracțiuni sunt vehiculate în anchetă, pentru un prejudiciu de 400 000 de lei. Pentru informare, s-a dat exemplul Mirelei Voiculescu-Fugaru care a încheiat contracte de prestări servicii în valoare de peste 60 000 lei cu SRR, în timp ce era și membră în CA. Au fost prezentate 11 mandate de aducere pe numele unor foști și actuali membri ai CA care trebuie audiați la Direcţia de Investigare a Criminalităţii Economice. Ofițeri IGPR împreună cu procurorul de caz au afectuat și trei percheziții domiciliare, precum și la sediul unei firme vizate în anchetă, cel mai probabil firma de turism Europoint.

Duminică, 20 noiembrie, a fost convocată o ședință extraordinară a CA la care s-au prezentat numai șapte membri, pentru a lua decizii importante… de comunicare. Deși, conform unui observator, nu au fost întrunite condițiile de vot, totuși s-a luat decizia ca Nicoleta Balaci să reprezinte SRR, ca purtător de cuvânt al consiliului. Nicoleta Balaci, șefa Sindicatului Liber al Lucrătorilor din SRR, a rămas în memoria presei printr-un interesant schimb de e-mailuri cu președintele-director general Ovidiu Miculescu căruia îi reproșa că, deși l-a recomandat la PSD pentru funcție, el nu s-a revanșat. Între timp, acest lucru s-a reglat și iată-i împreună pe baricadă în teribila încleștare cu justiția. Totuși, la întrunirea CA de duminică șeful Radioului Public a lipsit, fiindcă s-a internat în spital, de urgență. Jurnaliștii de la stareapresei.ro au aflat că afecțiunea de inimă invocată nu se confirmă, drept care pacientul a fost trimis de la Institutul ”C.C. Iliescu” la Spitalul „Pantelimon”. Ceea ce e o veste bună. Cercetarea penală însă continuă implacabil.

S-au adunat ani de când jurnaliști de radio, sindicaliști și nesindicaliști, jurnaliști din alte medii semnalează abuzurile din Radioul Public, fără consecințe pentru conducere, dar cu vânătăi pentru cei care le-au sesizat. Cazul de anduranță este cel al lui Adrian Moise, sindicalist, concediat acum patru ani și având numeroase procese pe rol. Lui Gabriel Basarabescu, de la Radio România Actualități, i s-a luat emisiunea matinală, a fost depunctat la evaluare și i s-au tăiat veniturile, iar, recent, transmisia de la Cotroceni a dialogului cu președintele Iohannis despre taxa radio-tv a fost întreruptă brusc când sindicalistul a rostit câteva critici, așa cum se poate auzi pe blogul ActiveWatch. Jurnaliștii Cătălin Gomboș și Alexandru Rusu au fost târâți în fața tuturor comitetelor și comițiilor subordonate în mod rușinos lui Miculescu pentru a fi dezvăluit abuzuri și campanii false difuzate în eter. Acum așteaptă un verdict de la Comisia de disciplină, care a amânat rezultatul anunțat pentru 17 noiembrie.

Nici la studiourile teritoriale, cărora li s-a luat orice independență editorială și financiară, n-a fost liniște: Vasile Luca, de la Radio Cluj, a fost concediat după 25 de ani de radio, fiindcă a sesizat la DNA că protejata UDMR, Hajnal Debreczeni , consiliera liderului formațiunii, este angajată ilegal pe un salariu de 9 000 de lei. La Radio Timișoara, a intrat în colimator chiar managerul studioului, Mihai Anghel, pentru un conflict cu șeful suprem. La Constanța, abuzurile se țin lanț, cenzura jurnaliștilor care își fac corect meseria e la ordinea zilei. N-au scăpat de intimidări nici Gabriel Afuz, nici Bogdan Comșa, nici chiar voci critice din societatea civilă, ca Victor Maxim, sub călcâiul managerului Daniel Sârbu și al lui Adrian Doroș, reprezentantul angajaților în Consiliul de Administrație, vechi combatant din gruparea lui Nicușor Constantinescu și a lui Nicolae Matei, fost primar al Năvodariului, condamnați și încarcerați pentru corupție. Dar asupra acestui caz vom mai reveni.

Numeroasele semnale despre cheltuieli abuzive (doar pe călătoriile șefului s-au dus peste110 000 de euro, în doi ani) și incompatibilități publicate de CătălinTolontan, semnate de Matei Dobrovie la EpochTimes, de jurnalişti de la Ziarul Financiar, HotNews, EvZ, Adevărul sau România liberă, reacțiile MediaSind, ActiveWatch, CJI, AZIR/AEJ, sau articolele publicate de noi în rubrica de față n-au avut mult timp niciun ecou. Optimiștii cred că dl.Miculescu a călcat politic pe bec și că imperiul său se clatină. Pesimiștii tac.

 

Articol apărut şi în Revista „22”.

Print Friendly, PDF & Email
Publicitate



Articole din aceeaşi categorie:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.